Paras paikka

2013_0802heinaelo0023

2013_0802heinaelo0030

2013_0802heinaelo0032

2013_0802heinaelo0059

Muutimme tänne kuusi vuotta sitten heinäkuussa. Muistan vielä hyvin tuoreesti miten innoissani olin muutosta. Haagista jäin kaipaamaan vain merta ja sen rantaa.

Kävimme katsomassa kolmea asuntoa. Päätimme nopeasti, mikä on minulle tyypillistä mutta miehelleni erittäin harvinaista. Monen monta kertaa olen mielessäni kiittänytettä muutamista epäkohdista huolimatta päätimme vuokrata tämän kodin. Myönnän heti että minulle suurin syy haluta tähän oli terassi. Hiukan hyrskynmyrskyinen, rapistunut, kolho, mutta paras osa kotiamme kesällä. Aivan kuin oma huone. Viime päivät siellä on oltu taas lähes aina kuin mahdollista. Töistä tullessani juoksen sinne ensimmäisenä hetkeksi irtaantumaan. Viikonloppuna siellä ollaan liki aamusta iltaan.

Torstai oli hyvin helteinen. Illalla auringon jo laskettua lämpötila oli edelleen noin 30 astetta. Makuuhuoneessamme oli 34  astetta. Otin tyynyn ja ohuen patjan, ja makasin terassilla kunnes aloin tuntea tuulen iholla.  Aivan hiljaista, vain muutamia lentokoneita lensi ylitse, raitiovaunu kolkkasi jossakin. Ja ne ihanat kilahdukset joita tulee veitsistä ja haarukoista…en koskaan kyllästy kuuntelemaan ilolla syövien ihmisten ääniä.

5 kommenttia artikkeliin ”Paras paikka

  1. Olen vuosien varrella lukenut ihaillen terassielämäkuvauksiasi. Te onnelliset! Meillä on pieni (reilun neliö) parveke, jossa voi istukskella yksi… Piha on kyllä iso ja ihanasti luomu, mutta kolme kerrosta alaspäin on jotenkin olevinaan välillä liian pitkä matka.
    Ihania elokuun päiviä sinne terassille! 🙂

  2. Veit minut sanojesi mukana niin elävästi terassillenne! Meilläkin on nyt hikisen lämmintä täällä Etelä-Suomessa, ei onneksi kuitenkaan ihan noin 😉

  3. Linnea: osa elokuustani kuluu toisaalla mutta ehtii täälläkin varmaan vielä istua ja puuhata.
    Pihasta haaveilee lähinnä mieheni, minä olen ihan tyytyväinen tähän.

    Pandice: meillä laski lämpötila sellaiseen mukavan lämpöiseen. On se mukavampi.

  4. Meillä on sellainen vajaan neliön parveke. Se on ehdoton hengähdyspaikka, vaikka toki terassi olisi täydellistä ihanuutta. Pääasia kuitenkin, että saa jonkun räppänän auki ja pääse puiden lomaan istumaan.

  5. Ahh joo, mulle on myös niin tärkeää, että voi vaan avata oven ja olla ulkona. Muuten koen olevani ansassa. Tän vuoden kodissa on viidakoitunut piha ja tukevat muurit, sopii mulle täydellisen hyvin. Aivan luksusta kaupungissa.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s