Sairasta hupia

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Olen ollut liki kaksi viikkoa sairaana. Ensin olin pois töistä, sitten oli epäonnistunut come back, sitten sairasloma.

Olen katsellut aika paljon filminpätkiä, lähinnä dokumentteja. Suosittelen ainakin seuraavia:

Melkein tunnin dokumentti Sylvia Plathin elämästä ja kirjoituksista. Tässä kuullaan myös hänen omaa ääntään.

Tässä yritetään selvittää kuka on Haruki Murakami.

Puolen tunnin dokumentti Virginia Woolfista.

Aivan ihana Stephen Fry puhuu vähän siitä ja tästä, ihailen.

Näistä kaikista sain aina idean katsoa jonkun toisen, olen maannut sohvassa ja käynyt tabletin kanssa vaikka missä.

 

4 kommenttia artikkeliin ”Sairasta hupia

  1. Oivoi, toivottavasti alat jo voida paremmin! Mulla on tänään myös vähän kelju olo, ja ennustelen lyhyitä yöunia (kolmen tunnin päiväunien seurausta) joten kiitän jo etukäteen tosi mielenkiintoisen oloisista dokumenttivinkeistä, eiköhän niiden kanssa yömyöhälle pärjää!

  2. Tuolta merin blogista sain kimmokkeen vierailla täällä piilomajassasi. Kovasti ilahduin. Hyvä maja sinulla! Kävin kaikki nuo antamasi linkit läpi. Kiitos niistä. Sylvia Plath ja Virginia Woolf ovat minulle tuttuja, ne kaksi herraa, heihin tutustuin nyt ensi kertaa. Molemmat herättivät kiinnostusta.

  3. No voi kurjuutta, toivottavasti paranet pian ja kunnolla!

    Täällä Suomen Ylen Areenassa on paljon dokumentteja. Katselen niitä aina stepperijumpassani. Koska stepperi inisee, vonkuu ja kolisee hyvin äänekkäästi en kuule mitä dokumenteissä sanotaan. Niinpä katson vain ulkomaalaisia pätkiä, koska niissä on tekstitys! Näin olen minäkin edullisesti ja kätevästi kiertänyt maailmaa.

  4. Mirva: oli ihan on dokkareita, kuvanlaatu nyt ei mikään paras ehkä mutta hiukan kuumehuurussa ei ole haitannut.

    liisu: tervetuloa Piilomajaan. Tämä on kai jo neljäs majani, olen kirjoittanut vuodesta 2005 asti.
    Pidin Plath-dokumentissa siitä että näin siinä endimmäisen kerran Sylvia äidin puhuvan. Yritin arvioida onko se äiti tosi josta Plath on kirjoittanut. Stephen Fry on ollut mulle aina semmoinen että tiedän tulevani hyvälle mielelle puhuu hän lähes mistä hyvänsä.

    Vilijonkka: et arvaa miten monta Areena -dokumenttia on mennyt sivu suun kun ei voi katsoa Suomen ulkopuolella….murrr.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s