Sopii minulle

img_5446

Odotan jo huomisaamun joogaa. Mikä valtava rauha mutta myös energiamäärä sen jälkeen!

Tein hyvää porkkanakeittoa. Siinä on persiljaa iso kasa ja rasiallinen tuorejuustoa. Currya paljon. Tällä viikolla olen vienyt eväät töihin melkein joka päivä.

Sanoin tänään kahdessa eri yhteydessä ”minulle se on aivan sama”. Se ei tarkoita ettei minua voisi vähempää kiinnostaa, vaan etten välitä veivata, käännellä loputtomiin, ruotia. Aivan sama minulle, sopii kyllä, ei haittaa, tehdään sitten niin. Niinkin voi sanoa, ja silti lähteä tilanteesta voittajana. Oikeastaan silloin vasta voittaakin, kokeilkaa vaikka!

7 kommenttia artikkeliin ”Sopii minulle

  1. Olen aikonut ja aikonut palata joogan pariin. Koskahan sitä saisi itsestään irti?

    Minäkin sanon aika usein nykyään että ihan sama. Ennen sanoin niin kärsimättömyydestä, nyt ehkä enemmän sen vuoksi että ei ole niin kauhean tarkkaa. Otteen löystymistä?

    1. Mun on nyt niin helppo mennä joogaan kun se tapahtuu samassa talossa kuin missä olen töissä. Olen aamuihminen ja on nautinto joogata ennen työpäivää.
      Tuohon toiseen juttuun: sanon ihan sama koska minulle on vähemmän ja vähemmän tärkeää saada sanoa viimeinen sana, olla oikeassa. Minun mielipidettäni ei aina tarvita kaikkialla. On hyvä myös kuunnella, ei vain sanella. Asiat sujuvat vaikken puutu kaikkeen (voi miten paljon paremmin asiat sujuvat ilman jatkuvaa sekaantumista kaikkeen!)

  2. Kun ilman katkeruuden häivää ilmaisee itseään noin, se voittajaolo on varmaankin siitä kumpuava Todellinen Vapaus! Kiitos porkkanakeittomuistutuksesta, raapustankin sen heti paperille ylös.

    1. Niin, kyllä minusta aika usein se on viisaampi joka ymmärtää lopettaa. Porkkanakeitot tulille vaan, kyllä onkin hyvää herkkua. Kukin panee mitä lystää siihen mutta minusta hienosti toimi tämä: porkkanaa, sipulia, ehkä hiukan valkosipulia, tuorejuustoa, tuoretta persiljaa, mahdollisesti sen sijaan timjamia tai muuta…..ja vettä tietysti ja suolat sun muut. Sitten kaikki iloisesti sekaisin!

  3. kun tässä odotellesani satuin sivustollesi ja plarasin sitä, huomasin hämmästyttävän paljon samankaltaisia asioita, jotka ovat koskettaneet ja edelleen koskettavat myös minua. Ensinnäkin joogaaminen, sitä teen tavallani yleensä aamuisin ja se tuo hyvän olon, toiseksi, hassua, porkkanamehu, sekin varmaan eri tavalla valmistettyna (kilo porkkanoita, puhdistetaan, keitetään kokonaisina pehmeiksi, syödään sellaisinaa; keitinvettä ei kaadeta pois, se pannaan talteen ja juodaan lämpimänä tai kylmänäkin jääkaapista otettuna, se maistuu hyvältä, vaikka siinä ei olisi mitään lisämausteina) ja sitten tuo nukkuminen. Yleensä nukun ihan kohtalaisen hyvin, mutta jos on asia, joka painaa mieltä, vanhakin asia, voi olla etten saa lainkaan unta ja seuraava päivä on sitten kuin olisi harson sisällä, aistit, eikä mkään toimi normaalin tuntuisena. Tai sitten on ylivirkeä olo, joka tietää huonoa oloa seuraavana päivänä…

    1. En ole vielä onnistunut joogaamaan yksin, en muista kovin hyvin sarjoja, sitäkin suurempi syy ettei tahdo olla tarpeeksi lattiatilaa…tyhjää…mikä olisi tietysti järjestelykysymys. Aamuisin kylmä usein venyttelen ja saatan tehdä joitakin joogantapaisia juttuja, mutta en ollenkaan joka aamu.
      Olen nyt nukkunut hyvin ainakin viikon. Uskon että ongelma liittyi erääseen keskeneräiseen asiaan. Nyt se on selvinnyt, vaikkakaan ei kuten olisin toivonut.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s