Lontoo II

DSCF3098

DSCF3088

DSCF3086

DSCF3112

En voi sille mitään: kun katson Thamesin vettä koleana ja tuulisena päivänä olen Youn Adam -kirjan sivuilla ja vuosikymmenkin muuttuu. Joen rantaa kävelee mielellään kumpaan suuntaan tahansa, kumpaa rantaa hyvänsä, mutta minä olen vasta lampsinut enimmäkseen pohjoisrantaa. Siksikin Lontooseen kannattaa palata!

Haluan suositella: Pub Blackfriar, 174 Queen Victoria Street (alimmassa kuvassa). Olin siellä edelliselläkin Lontoon -reissullani ja taisin ihastua koska halusin palata. Se sijaitsee lähellä Millenium -siltaa, joka vie joen ylitse Tate Modern -museoon. Se ei kuitenkaan ole tämän pubin paras puoli vaan ruoka, kauniit tilat ja vanhoista ikkunoista vinosti sisään siilautuva valo.

Tykkään Lontoossa

– syödä pubeissa ja juoda olutta piripintaan täytetystä lasista

– siitä ettei kohdalleni ole toistaiseksi ainakaan koskaan osunut niskojaan nakkelevaa tarjoilijaa tai myyjää

– kuunnella ihmisten keskustelevan ja puhuvan myös ennestään tuntemattomille kuin se olisi maailman luonnollisin asia – kuten se onkin

8 kommenttia artikkeliin ”Lontoo II

  1. Kiitos Lontoon kierroksista! Näyttää mukavalta. Jostain syystä en ole kai koskaan halunnut käydä Lontoossa… miksi ihmeessä? Vieläkö reissu jatkuu?

  2. T*Koo, mulla taas on joku epäkiinnostus ollut aina Saksaa kohtaan. Berliinin kaikki vakuuttaa sopivan mulle ja tavallaan uskonkin siihen. Silti en jotenkin saa mentyä sinne, ei kiinnosta. Mutta ehkä joskus mieli muuttuu.
    Reissu on ohi, viisi päivää siellä meni.

  3. Pohjoisranta on ihan mielenkiintoinen, mutta eteläranta on minun suosikkini. Sinne sinäkin seuraavalla kerralla! Taidanpa kirjata tuon suosittelemasi pubin ylös. Pubeistä tykkään, vaikka olut minulla jää lasiin.

  4. Tämä kyllä sattui nyt sopivasti, tämä Lontoon-raportti, mulla on nimittäin muutto agendassa. En ole koskaan oikein haikaillut Lontooseen (enkä kyllä sun tapaan myöskään sinne Saksaan vaikka se Berliini kuulostaakin ”ihan kivalle”), mutta nyt on alkanut kiehtoa tuokin. Ehkä olen harjoittanut sellaista itseeni kohdistuvaa aivopesua. Nämä raportit oli oikein passeleita siihen, ja muistutus että suurkaupungeissa on tosiaan ihan kaikenlaista.

    1. No kappas, muutto. Mulle tuo Englanti (no siis ihan vasta vaan Lontoo…) on alkanut tulla sillain hiukan vahingossa….Ihastuin heti ensimmäisellä visiitillä mutta en ennen sitä reissua tuntenut mitään sen suurempaa vetoa sinne.

  5. Blackfriar on kyllä hieno. Olin itse siellä juuri siihen aikaan päivästä kun Citystä saapuivat pukumiehet nauttimaan oluttaan työpäivän päätteeksi. Mahtava tunnelma ja hieno valo tosiaan niistä ikkunoista.

    1. Talon muoto on hiuppu! Ulkoa kun katsoo niin ei oikein uskoisi että sisällä on niinkin tilavaa.
      Söin siellä nyt currya ja hitsit kun oli maittava annos!

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s