Ylpeä, iloinen

DSCF3304

DSCF3277

DSCF3289

Kas kesäkuu.

Sen ensimmäisen viikonlopun vietin Arrasissa. Opetin ranskalaisen koiran tottelemaan suomalaisia käskyjä. Ensin se ei tajunnut, kohta se teki juuri kuten halusin. Meillä oli aika kivaa.

Sitten tein sukulaisille kukkaseppeleitä. Sain paljon ihailuja ja kysymyksiä. Kukaan ei tahtonut ymmärtää että tuollaisia voi tehdä tuosta vaan. Nämä on niitä hetkiä jolloin olen ylpeä suomalaisuudestani. Voin kertoa: kaikki suomalaiset osaavat, olen oppinut äidiltä. Toisinaan huomaan että olen aika paljon lähempänä luontoa monella tapaa kuin heistä kukaan.

4 kommenttia artikkeliin ”Ylpeä, iloinen

  1. Voi vitsit kun tykkäsin tästä tekstistä, samaistuin täysin. Mä puhun myös eläimille suomea, ja olen myös todella ylpeä suomalaisten luonnonläheisyydesta ja niistä pienistä luonnonmukaisista taidoista -siitä miten tunnistan ketunleivän ja suolaheinän, ja tiedän että ne voi tunkea suuhunsa ja syödä, esimerkiksi. Hyvää kesää sinne, hieno seppele!

  2. No minäpä puhun naapurin saksankieliselle kissalle suomea ja se tajuaa. Meidän ranskankielisen koiran opetin pentuna ymmärtämään englantia, saksaa ja suomea ja hyvin ymmärtää nyt kaikilla kielillä. Ihan totta! Eläimet ovat älykkäitä. Lapsena tein voikukkaseppeleitä ja söin ketunleipiä. Nyt lapsenlapseni osasi valistaa minua että jos metsään eksyy on siellä suolalta maistuvaa syötävää ja sen hän oppi koulussa Saksassa! Voikukkaseppeleitä en ole tehnyt hänelle kun tyttäreni sanoo että ne ovat muka myrkyllisiä…Sinun valkoinen apilankukkaseppele on ihana..tai tuo on melkein se Hawajilainen kukkaköynös mutta suomalaisittain. Uskon että herätit ihastusta kukkatöilläsi.

  3. On kyllä elukat älykkäitä, minä en ihmettelisi yhtään jos jonain päivänä minun koira vastaisi selvällä suomenkielellä kun puhun sille 😉 Mutta mikäs kuvan kissaa ottaa päähän kun niin tuiman näköisenä marssii?

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s